طراحی لوگو و آرم

طراحی لوگو، بخشی از فرایند برندینگ شرکت‌ها و مجموعه‌ها می باشد.بیش از 70 درصد تبلیغات در برندینگ، بر روی لوگوی کسب و کارها انجام می شود. برای داشتن تبلیغاتی موثر و کارآمد، کسب و کار شما، نیازمند یک لوگوی حرفه ای است

طراحی لوگو یکی از اصول اصلی راه‌اندازی هر تجارتی است، این کار نشانه و هویت یک شرکت است و هویت یک شرکت را بر پایه آرم آن شرکت می‌توان شناخت، به‌طور کلی ساخت لوگو از مهم‌ترین فرایندها برای یک شرکت است طوری که این کار تأثیر بسیار زیادی در برندینگ یک شرکت و یا تجارت دارد، امروزه ٣ روش برای این کار به‌صورت حرفه ای وجود دارد (لوگو بدون متن، لوگو تایپ، و ترکیبی از لوگو و تایپ)، اغلب تجارت‌های بزرگ که برای مشتریان خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، طراحی لوگو حرفه ای به‌صورت یونیک را ترجیح می‌دهند زیرا این کار تا سال‌های سال باید باقی خواهد ماند و مشتریان برند شما بر اساس لوگو، شما را خواهند شناخت. به این دلیل اغلب تجارت‌های بزرگ برای طراحی آرم و لوگو خود حساسیت ویژه‌ای دارند. یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که یک لوگوی که یک شرکت باید داشته باشد، معرفی هویت یک برند و تجارت با نشانه‌ای از روی ظاهر هر لوگو و آرم است که هر طراحی باید در آن دقت لازم را داشته باشد.

تأثیر طراحی لوگو برای کسب و کار

امروزه یکی از مهم‌ترین مراحل در شروع یک تجارت طراحی لوگو یک تجارت است، لوگو به معنی نمادی هست که معرف کسب و کار شما خواهد بود و شما بدون داشتن یک آرم مناسب مانند انسانی بدون صورت خواهید بود که دیگران شمارا فقط با اسم می‌شناسند، همین‌طور که یک انسان بدون نشان دادن صورتش برای دیگران قابل‌شناسایی نیست کسب‌وکار و برند شما نیز به یک لوگو حرفه‌ای نیاز دارد تا به دیگران معرفی شود. طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین فرایندها در بین تجارت‌های مختلف جهان است، اولین کار بعد از انتخاب نام برای تجارت شما، طراحی و انتخاب یک لوگو مناسب هست که علاوه بر اینکه باید با نام محصول شما همخوانی داشته باشد بهتر است ازنظر شکل و رنگ نیز با خدمت و محصولاتی که کسب و کار شما ارائه می‌دهد همخوانی داشته باشد. امروزه اغلب طراحان تمامی تلاش خود را کرده‌اند که در فرایند ساخت لوگو یک مفهومی واقعی از تجارت را به مخاطب را برسانند.

ضرورت طراحی لوگو

شرکت‌های بزرگ همگی می دانند ساخت لوگو حرفه ای برای کسب و کارها، از اهمیت بالایی برخوردار است. یک لوگوی مناسب باعث خواهد شد تا در ذهن مخاطب خود بمانید و مخاطب برای مدت زمان بیشتری برند شما را بخاطر بسپارد. با طراحی لوگو، برای سازمان و کسب و کار خود، یک هویت جدید ایجاد می کنید. هویتی که باعث درخشش بیشتر کسب و کار شما خواهد شد.

اصول اصلی در طراحی لوگو حرفه ای

یکی از مهم‌ترین وظایف یک طراح لوگو، رعایت اصول طراحی آرم و لوگو آن است، که هر شخص باید این مورد را رعایت کند، در زیر اصول اصلی طراحی لوگو حرفه ای که هر طراحی باید آن‌ها را رعایت کند تا یک کار حرفه ای تحویل بدهد را خواهیم گفت:
  • لوگو باید معنی دار باشد تا خوب و کامل دیده بشود.
  • رنگ‌بندی و هارمونی خاص و مثبتی داشته باشد.
  • قابل‌درک سریع در ذهن و به خاطر سپاردن باشد.
  • یکتا بودن همه نمادها و المان‌های به‌کارگیری در لوگو باید یکسان باشند.
  • کیفیت بالا و سادگی خاص در لوگو باید باشد.

چرا طراحان وب پارس ؟

تحلیل دقیق برند

تحلیل دقیق برند

ارتقا هویت بصری برند بدون رویکرد بررسی هوشمندانه رقبا اشتباهات بزرگ را به همراه دارد.تحول بصری برند زمانی بدون نقص اجرا می شود که مخاطبان اصلی برند شناسایی شوند و ما در فرآیند طراحی لوگو این موضوع را رعایت می کنیم

طراحی منحصر به فرد

طراحی منحصر به فرد

برندهای طراحی شده در ایده پردازان یونیک، اصیل و اصولی است و خاص شما طراحی و اجرا می شود. هویتی که در کنار رعایت اصول زیباشناسی ماهیتی منحصر به فرد و غیر کپی دارد

طراحی مینیمال

طراحی مینیمال

مینیمال، به معنای طراحی حداقلی با بالاترین بازده بصری است که حس آرامش و اعتماد را به مخاطب القا می کند. تمامی نمونه لوگو های طراحی شده در گروه ما بر اساس این اصل مهم طراحی شده اند

ایده و پشتوانه فکری

ایده و پشتوانه فکری

مهمترین موضوع در طراحی نشان تجاری برند، داشتن ایده ای منحصر به فرد است. ایده ای که بسیار ساده و به یادماندنی باشد. و ما این مهم را در  پروژه های طراحی آرم و نماد برند عملیاتی کرده ایم.

انواع طراحی لوگو

لوگو های نوشتاری

لوگو های نوشتاری همانطور که از اسمشان پیداست، بر اساس تایپوگرافی بوده و شامل متن و نوشته های معمولا کوتاهی هستند که شامل نام برند یا شرکت، به صورت کامل و یا کوتاه تر شده، هستند. این لوگو ها که امروزه رواج زیادی پیدا کرده اند، به خصوص در میان شرکت های اینترنتی و استارتاپ ها محبوبیت زیادی دارند.

اما لوگو های نوشتاری یا متنی نیز شامل چند دسته هستند که علیرغم شباهت زیادشان، تفاوت اندکی نیز با هم دارند:

لوگو تایپ

لوگو تایپ

می توان گفت لوگوتایپ اصلی ترین نوع لوگو نوشتاری است که شامل نام شرکت یا برند به صورت کامل است. برای طراحی لوگوتایپ ها معمولا از فونت سفارشی استفاده می شود، تا خصوصیت جذابیت و منحصر به فرد بودن بیشتری به بیننده منتقل شود.

لوگو مونوگرام

لوگو مونوگرام

ممکن است برندی ترجیح دهد از نام کامل خود برای طراحی آرم یا نشان تجاری اش استفاده نشود. مونوگرام ها شامل حروف اختصاری نام شرکت هستند. معمولا زمانی از مونوگرام برای طراحی استفاده می شود که نام تجاری طولانی باشد یا بخواهیم سادگی گرافیکی بیشتر رعایت شود.

لوگو حرف نماد

لوگو حرف نماد

شاید بتوان گفت لوگو های حرف نماد نوع خاصی از مونوگرام ها هستند، چرا که زمانی که فقط از یک یا دو حرف در طراحی لوگو نوشتاری استفاده شود به یک لوگو حرف نماد می رسیم. این قبیل طراحی ها ملزم به داشتن هوش و استعداد و ذوق و سلیقه بسیار بالایی است.

لوگو های تصویری

بدیهی است که عنصر اصلی مورد استفاده در لوگو های تصویری، سمبل، نماد، آیکان یا تصویر گرافیکی است.

شاید بتوان گفت ساخت آرم یا لوگوی تصویری بسیار دشوارتر از لوگو نوشتاری باشد. زیرا، انتخاب و طراحی نماد یا تصویر باید به گونه ای باشد که به خوبی موضوع فعالیت برند یا شرکت و یا مفاهیم مورد نظر مرتبط با آن را به مخاطب منتقل کند.

لوگو تصویری ساده

لوگو تصویری ساده

تصویر یا نماد به کار رفته در این دسته از لوگو ها برگرفته از اشیاء پیرامون ماست. یک سیب، پرنده، صورت انسان، و غیره همگی از نمونه چیزهایی است که به سادگی می تواند فعالیت یک شرکت و یا سازمان را به نمایش بگذارد.

لوگو انتزاعی

لوگو انتزاعی

در طراحی لوگو انتزاعی از تصاویر مفهومی و نمادهای گرافیکی خاصی استفاده می شود که معمولا ما به ازای خارجی ندارند و برگرفته از خلاقیت و حس هنری طراحان و ایده پردازان آن است.اگرچه در ساخت این لوگو ها نیز از تصاویر گرافیکی استفاده می شود، اما گاهی فهمیدن مفهوم تصویر و یا دلیل انتخاب آن، برای مخاطب عام دشوار و یا غیر ممکن است.

لوگو های ترکیبی

لوگو های ترکیبی

لوگو های ترکیبی از دو عنصر اصلی قابل استفاده در طراحی آرم و نشان تجاری استفاده می کنند. در اغلب موارد لوگو ترکیبی شامل یک تصویر گرافیکی به عنوان نماد فعالیت برند و نام برند یا اسم شرکت است. نکته مهم در طراحی این دسته از لوگو ها، ایجاد هماهنگی بین بخش های نوشتاری و تصویری لوگو است به صورتی که هارمونی اثر گرافیکی به صورت کلی حفظ شود.

انواع لوگوهایی که در طراحان وب پارس می توانید سفارش دهید

طراحی لوگو

ورزشی

طراحی لوگو

پزشکی

طراحی لوگو

سایت

طراحی لوگو

بیمه

طراحی لوگو

پوشاک

طراحی لوگو

شرکت

طراحی لوگو

حسابداری

طراحی لوگو

املاک

طراحی لوگو

حقوقی

طراحی لوگو

استارت آپ

و در آخر ایده ای که در طراحی لوگو و آرم مد نظر شما باشد توسط طراحان وب پارس قابل اجرا و پیاده سازی می باشد پس آزادانه فکر کنید و خلق آن را به ما بسپارید!

مشاوره رایگان

شرکت طراحان وب پارس

برای تماس، فرم را تکمیل کنید.

شما چی ترجیح میدید؟
تماس با کارشناسان ما:
دریافت مشاوره تخصصی رایگان

تلفن : 09981305877 – 09120684023

ایمیل : info@webpars.net